Collaborando $ 5
Agraïment a la web
Formaràs part de la història de Can Tusell ;)
> 04 Co-finanziatori
Utilizziamo cookies terzi e propri per migliorare l'esperienza e i nostri servizi con l'analisi della navigazione sul nostro sito. Se continui a navigare consideriamo dai il tuo consenso per l'uso. Per maggiori informazioni vedi la nostra Politica di Cookies
Arribo al cel i a la terra des de la meva cadira
Formaràs part de la història de Can Tusell ;)
Rebràs uns regalets sorpresa (punt de llibre, adhesiu i postal) amb la marca Prodis
Volem compartir amb tu el concert que anualment organitza Prodis, pel que tindràs un descompte de 2€ en l'entrada + Obsequis de Prodis + Agraïment a la web
Així podràs conèixer les persones que viuran en aquest pis màgic!
La UPC està plena de savis i sàvies amb instal·lacions màgiques com el supercomputador Mare Nostrum que està a dins d'una capella (www.bsc.es). El vols veure? + Descompte entrada + Foto divertida + Obsequis Prodis + Agraïment a la web
Els nostres "savis i sàvies" et faran un taller sobre accessibilitat i domòtica aplicada a l'habitatge. Vols aprendre? (a instal·lacions de la UPC o per videoconferència) + Visita al Barcelona Supercomputing Center + Descompte entrada + Obsequis Prodis + Foto divertida + Agraïment a la web
Podràs trepitjar in situ Can Tusell, compartir una estona amb les persones amb discapacitat que viuen allà durant una activitat de visualització d'estels + Taller d'accessibilitat i domòtica + Visita al Barcelona Supercomputing Center + Descompte entrada + Obsequis Prodis + Foto divertida + Agraïment a la web
Podràs conèixer les instal·lacions de Prodis i la seva gent + Nits estrellades a Can Tusell + Taller d'accessibilitat i domòtica + Visita al Barcelona Supercomputing Center + Descompte entrada + Foto divertida + Agraïment a la web
A banda de conèixer tota la Fundació Prodis i compartir un piscolabis amb el seu personal, la teva empresa o institució apareixerà com patrocinadora al projecte (a l'edifici i la web)
Can Tusell, llar adaptada per a persones amb discapacitat a Terrassa
![]() |
Minimo | Ottimo |
---|---|---|
Adquisició del material tècnic astronomia
Es necessitarà comprar un telescopi amb motor, una càmara CCD, un ordinador digital de control i una electrònica per fer d’interfície home-màquina. També es necessitarà habilitar una coberta a la terrassa per protegir el telescopi quan no es realitzin mesures.
|
$ 8,386 | |
Adquisició de material jardineria
Es necessitarà adquirir taules de cultiu i sistemes automàtics de reg en la terrassa de Can Tusell.
|
$ 2,030 | |
Millora equipament tècnic
Es dedicarien aquests diners a millorar el material tècnic adquirit en la primera ronda ampliant opcions d'ús o actualitzacions complementàries.
|
$ 961 |
![]() |
Minimo | Ottimo |
---|---|---|
Desplaçaments i dietes equip de recerca
Es necessitaran realitzar desplaçaments des de Barcelona, seu de la UPC a Can Tusell, a Terrassa per treballar in situ en la domotització de l'activitat d'astronomia.
|
$ 320 | |
Desplaçaments i dietes equip de recerca
Estarien dedicades al treball in situ relacionat amb la posada en marxa del sistema domotitzat de jardineria.
|
$ 214 |
![]() |
Minimo | Ottimo |
---|---|---|
Enviament i material fungible necessari per realitzar les recompenses individuals
Per finançar els enviaments postals i l'adquisició del material fungible necessari per realitzar les recompenses individuals.
|
$ 320 | |
Comunicació i difusió
Per realitzar activitats de comunicació i difusió del projecte per part de Prodis i per part de la UPC com assistència a fires, congressos, conferències, etc.
|
$ 374 | |
Enviament i material fungible necessari per realitzar les recompenses individuals
Per finançar els enviaments postals i l'adquisició del material fungible necessari per realitzar les recompenses individuals.
|
$ 267 | |
Totale | $ 9,027 | $ 12,873 |
Sóc el Pau, un jove amb paràlisi cerebral i visc a Terrassa amb el suport de la Fundació PRODIS. Vaig en cadira de rodes i necessito ajuda per fer moltes coses del dia a dia però això no em treu les ganes que tinc de descobrir coses noves per mi mateix.
Espero que aviat pugui traslladar-me a conviure amb altres companys i companyes a una llar que serà molt especial, Can Tusell.
Allà podré fer moltes coses sol perquè serà un pis amb superpoders... Fins i tot podré veure els estels i cuidar el meu jardí des de la meva cadira!
La Fundació Prodis (www.prodis.cat) és una entitat d’iniciativa social, sense ànim de lucre, destinada a l’assistència i la promoció integral de les persones adultes amb discapacitat intel·lectual, malaltia mental o paràlisi cerebral, legalment reconegudes, centrada prioritàriament a Terrassa i la seva comarca natural. El seu objectiu són les persones i la seva qualitat de vida i això significa ajudar a maximitzar les seves potencialitats.
Actualment, Prodis necessita reformar i equipar un habitatge tutelat, Can Tusell, per a la convivència de 12 persones amb discapacitat intel·lectual de diferents graus i paràlisi cerebral perquè hi puguin viure amb la major autonomia, qualitat de vida i seguretat possible. El Pau i la resta de companys i companyes del pis necessitaran el suport d'altres persones per realitzar moltes activitats de la vida diària i l'objectiu d'aquest projecte és aportar solucions, a través del disseny i la tecnologia, perquè puguin ser el màxim d'independents.
Can Tusell està localitzat al barri del mateix nom que hi ha a Terrassa, concretament al carrer Roig i Ventura i és una planta baixa amb accés a una terrassa interior molt gran i una zona enjardinada.
Amb aquesta campanya el que volem aconseguir és que, a Can Tusell, el Pau i els seus companys i companyes també puguin divertir-se. Totes les persones tenim espais i activitats d'oci a les nostres vides i les persones amb discapacitat també han de tenir-les. Per això, mentre estiguin a casa seva tindran l'opció d'estar connectats a la natura i gaudir de les zones exteriors de l'habitatge. Volem que transcendeixin les seves limitacions funcionals i puguin estar a prop del cel i de la terra. Per això hem triat aquestes dues activitats: observar els estels i cuidar el seu propi hort o jardí. El cel i la terra al seu abast, des de la seva cadira.
Això significa que caldrà dissenyar un entorn accessible i un sistema domòtic que puguin accionar i controlar ells mateixos tenint en compte les seves capacitats motrius i cognitives. Per això necessitem el suport d'aquesta campanya.
Aquest projecte va dirigit principalment a les 12 persones amb discapacitat candidates per conviure a l'habitatge tutelat, Can Tusell, gestionat per la Fundació Prodis a Terrassa.
La seva edat està compresa entre els 40 i els 60 anys i és un grup heterogeni en quant al tipus de limitacions que cal resoldre. Deu d'aquestes persones tenen dèficits mentals en diferents graus (sever, mitjà i lleuger) però una bona capacitat motriu i comunicativa. Una altra persona té paràlisi cerebral amb limitacions motrius i comunicatives severes. Una altra persona té malaltia mental i una altra una limitació visual afegida important. Totes elles necessiten ajuda o supervisió en la realització de les activitats de la vida diària.
El repte de Can Tusell és ajuntar a persones que necessiten coses diferents per superar les seves limitacions però que comparteixen un mateix esperit o estat vital. En el sector de la discapacitat és habitual institucionalitzar a les persones tenint en compte només aquestes limitacions funcionals sovint per qüestions d'eficiència organitzativa i econòmica. Fundació Prodis vol agrupar aquestes persones a Can Tusell perquè poden compartir experiències, aspiracions i il·lusions ja que totes comparteixen un mateix estat vital independentment del tipus de barreres que s'hagin de superar en la seva convivència. Barreres que poden ser físiques respecte a l'arquitectura, tecnològiques respecte a l'equipament i barreres socials i de conducta.
És un major esforç material però que revertirà en crear un entorn social i humà més ric.
Prodis també busca una integració a la comunitat de les persones que atén i per això els seus habitatges són petits facilitant una millor convivència amb les comunitats de veïns i barris. Amb aquesta idea aquest projecte també vol ser un reclam per apropar els veïns a Can Tusell. L'observació d'estels i l'estada al jardí seran activitats obertes per poder interactuar amb altres persones sense discapacitat. Per tant, aquest projecte també està dirigit a tota la ciutadania.
L’objectiu principal és desenvolupar una estratègia arquitectònica i tecnològica que pugui ser aplicada a Can Tusell, una llar tutelada real que permetrà la inclusió de persones amb diferents graus i tipus de discapacitat per assegurar un model de vida independent i autònoma.
Per això, Can Tusell s’ha de dissenyar respectant els criteris de disseny universal i accessibilitat i ha de ser equipat amb sistemes domòtics que es puguin controlar amb un únic sistema generalista d’interfície home-màquina que permeti entrades multimodal adaptades a les habilitats cognitives i motrius de cada persona. El sistema domòtic ha de permetre també la realització d'activitats d'oci, com seran l'observació d'estels i el treball en un horta/jardí propi.
A curt termini l’objectiu final és dotar de la màxima autonomia i seguretat a aquestes persones amb discapacitat a través de la tecnologia perquè puguin viure, aprendre i gaudir a Can Tusell.
A llarg termini, l'objectiu és fer evolucionar el model actual d'atenció a les persones amb discapacitat cap a un model més integrador.
En definitiva aquest projecte vol aportar el coneixement i la tecnologia necessària perquè Can Tusell sigui exemplificador com a: model de vida independent de persones amb diferents tipus de discapacitats, model integrat a la comunitat i a la ciutat i finalment, model en l’atenció centrada en l'estat vital de les persones amb discapacitat i no en les seves necessitats funcionals.
L’equip d’aquest projecte està format per personal de la UPC i personal de la Fundació Prodis.
Fundació Prodis i les persones a les quals atén, són els beneficiaris del projecte i la UPC realitza les tasques de recerca i desenvolupament tecnològic per satisfer les necessitats de la Fundació Prodis.
L'equip multidisciplinari de la UPC està format per unes 10 persones de diferents unitats de la universitat, personal d'administració i professorat. Per una banda personal de la Càtedra d’Accessibilitat (www.catac.upc.edu) i per l'altra els grups de recerca Instrumentació, Sensors i Interfícies (www.isi.upc.edu), Grup Interdisciplinar de Ciència i Tecnologia a l'Edificació (gicited.upc.edu) i Art, Estètica i Antropologia de l´Espai (eprints.upc.edu/producciocientifica/grup/176399).
La Càtedra d'Accessibilitat coordinarà tot el projecte i serà la unitat de gestió i administració que li donarà suport. Les tasques de recerca i desenvolupament seran realitzades pel professorat adscrit a aquests grups de recerca. Fundació Prodis aportarà les necessitats reals dels usuaris i tot el seu coneixement dins l'àmbit social.
Agraïment a la web
Formaràs part de la història de Can Tusell ;)
> 04 Co-finanziatori
Obsequis de Prodis
Rebràs uns regalets sorpresa (punt de llibre, adhesiu i postal) amb la marca Prodis
> 02 Co-finanziatori
Descompte a l’entrada del IX Concert de Prodis
Volem compartir amb tu el concert que anualment organitza Prodis, pel que tindràs un descompte de 2€ en l'entrada + Obsequis de Prodis + Agraïment a la web
> 01 Co-finanziatori
Foto divertida de les persones vivint a Can Tusell
Així podràs conèixer les persones que viuran en aquest pis màgic!
> 03 Co-finanziatori
Visita al Barcelona Supercomputing Center de la UPC
La UPC està plena de savis i sàvies amb instal·lacions màgiques com el supercomputador Mare Nostrum que està a dins d'una capella (www.bsc.es). El vols veure? + Descompte entrada + Foto divertida + Obsequis Prodis + Agraïment a la web
> 07 Co-finanziatori
Taller d’accessibilitat i domòtica
Els nostres "savis i sàvies" et faran un taller sobre accessibilitat i domòtica aplicada a l'habitatge. Vols aprendre? (a instal·lacions de la UPC o per videoconferència) + Visita al Barcelona Supercomputing Center + Descompte entrada + Obsequis Prodis + Foto divertida + Agraïment a la web
> 01 Co-finanziatori
Nits estrellades a Can Tusell
Podràs trepitjar in situ Can Tusell, compartir una estona amb les persones amb discapacitat que viuen allà durant una activitat de visualització d'estels + Taller d'accessibilitat i domòtica + Visita al Barcelona Supercomputing Center + Descompte entrada + Obsequis Prodis + Foto divertida + Agraïment a la web
> 01 Co-finanziatori
Visita a Prodis
Podràs conèixer les instal·lacions de Prodis i la seva gent + Nits estrellades a Can Tusell + Taller d'accessibilitat i domòtica + Visita al Barcelona Supercomputing Center + Descompte entrada + Foto divertida + Agraïment a la web
> 00 Co-finanziatori
Patrocini
A banda de conèixer tota la Fundació Prodis i compartir un piscolabis amb el seu personal, la teva empresa o institució apareixerà com patrocinadora al projecte (a l'edifici i la web)
> 00 Co-finanziatori
Si saps de jardineria i en vols ensenyar, t'ho agrairem. Si tens plantes, terra, llavors, estris i ens els vols donar, serà molt benvingut!
Si t'agrada l'astronomia i també explicar-la. Vine a Can Tusell a ensenyar als joves a mirar els estels o a organitzar activitats de divulgació de l
Si et fa il·lusió ajudar-nos a través del teu temps i el teu treball perquè Can Tusell i altres activitats de Prodis siguin viables, estarem encan